Близо 29 000 лв. бяха събрани в „Ден на маратонката” тази година
Инициативата бележи рекорден брой участници, като най-активни са били спортуващите в София
На 21 март хиляди българи избраха да спортуват с кауза в рамките на инициативата „Ден на маратонката”, организирана от MultiSport. Благодарение на тяхната активност, компанията ще дари 28 733 лева на фондация „Сийдър”, която подпомага деца и младежи в неравностойно положение. Сумата ще бъде инвестирана за разширяване на програмата за водна рехабилитация за деца и младежи с увреждания.
Тазгодишното издание на инициативата премина под мотото „Този петък има значение къде си” и призова хората да намерят време за движение в своя ден. В резултат, в обектите от мрежата на MultiSport бяха регистрирани рекорден брой посещения, като за всяко от тях компанията дари по 1 лев в подкрепа на каузата. Най-активните спортуващи бяха в София – 21709, като след тях се нареждат Варна с 3806 и Пловдив с 999 човека.
„Благодарим на всички, които избраха да бъдат активни и да допринесат за тази значима кауза. Вярваме, че спортът е не само начин за подобряване на физическото и психическото здраве, но и средство за положителна промяна в обществото”, коментира Алиция Любенов, маркетинг мениджър на Бенефит Системс България.
За първи път тази година заведения, подкрепящи кампанията, отвориха с час по-късно, за да насърчат клиентите си да посветят това време на спорт. В допълнение, редица компании, сред които Инграм, Кей Би Си, Виваком, ЕГТ, Либхер, Пейхоук, ОББ, Дискордиа, Сименс, Милениум, Кауфланд България, Информационно обслужване и Тева, предизвикаха своите служители да бъдат по-активни и да подкрепят инициативата, а известни личности като актьора и продуцент Александър Алексиев и музикантите от Флоулес трио също застанаха зад каузата.
„Ден на маратонката” стартира през 2019 г. като начин да насърчи физическата активност сред работещите хора. Днес инициативата надхвърля границите на спорта и се превръща в силна социална кауза, свързваща активния начин на живот с благотворителността. От старта на кампанията досега са се включили над 100 000 души, а събраните средства в размер на 92 288 лева са подкрепили множество значими проекти и организации.